Thursday 29 September 2016

Manfaat Hingus Semasa Selsema.

Sebagai ibu, kita mahu anak-anak kita sentiasa sihat. Bila si kecil ini sihat, tiada gangguan tidur waktu malam dan mereka lebih aktif dan ceria.
Tetapi ibu-ibu terpaksa akur, si kecil hanyalah manusia biasa. Tidak akan terlepas dari penyakit. Dan penyakit yang paling "common" dihadapi ialah selsema. Hidung berair membuat ibu risau akan ketidakselesaan bayi terutama waktu tidur.

Tapi tahukah ibu-ibu bahawa hingus semasa selsema itu juga mempunyai manfaat?

#info by MHAMSB #MinyakHerbaAsmak

.
Hingus ataupun disebut sebagai “Nasal Mucus” akan muncul semasa selesema. Ada yang tertanya-tanya, perlu ke mucus ni datang semasa selesema? Menyusahkan betul, ye tak?
.
Hakikatnya, mucus sangat-sangat diperlukan oleh badan kita. Fungsi dan jasanya terlalu besar, lagi-lagi semasa selesema menyerang. 
Nak tahu apa fungsinya? Teruskan baca :)
.
Melembapkan rongga hidung
Memerangkap bendasing seperti habuk, bakteria/virus ataupun agen jangkitan yang masuk ke hidung semasa bernafas.
Sebagai lapisan perlindungan (immunity badan)
.
Semasa selesema atau batuk, mukus tu akan menjadi tebal/pekat dan bertukar warna menjadi kuning atau hijau, yang kita sebut sebagai hingus atau kahak. Itu tandanya kuman dan bakteria telah terperangkap di dalam mukus tersebut.
.
Jadi, berterima kasihlah kepada hingus dan kahak. Mereka banyak menolong badan kita melawan penyakit!
.
.
Untuk dapatkan maklumat lanjut atau tips-tips kesihatan dan parenting boleh layari Facebook page saya https://facebook.com/BebasAsmaSemputLelah/
Atau untuk mendapatkan Minyak Herba Asmak bolehlah terus menghubungi saya melalui Wassap/SMS sahaja di talian 012-676.9367

"Minyak Herba Asmak...Sapu-sapu dah lega..."
Cuba Dulu Baru Tahu.

No comments:

Post a Comment